Relaksācijas metodes

Ci gun

Ci gun (Ci – dzīvības enerģijas, gun – darbs) ir Ķīnas izcelsmes atveseļošanas metodika, kurā ietilpst fiziskā un elpošanas vingrošana, kā arī prāta nomierināšanas vingrinājumi. Tradicionāli Ci gun ir Ķīnas medicīnas sastāvdaļa, bet Latvijas kontekstā Ci gun metodi mēs saprotam kā atveseļošanas vingrošanu, atbrīvotu no svešās mistikas un reliģiskiem uzskatiem, metodoloģiski pielāgotu mūsu zemes cilvēka mentalitātei. Ci gun galvas sapem. Migrenascentrs.lv

Ci gun metodi var izmantot kā atveseļošanas vingrošanu, neatkarīgi no vecuma – labas fiziskās formas un darbaspēju saglabāšanai un veicināšanai.

Līdz ar meditāciju, elpošanu un kustību, tradicionālais Ci gun uzsver holistisku dzīvesveidu, ieskaitot bioloģiskas pārtikas uzturu, vingrojumu un veselīga miega paradumus. Kad visas šīs jomas ir harmonijā, tad dabiski sākas dzīšanas process.

Ci gun ietekme uz galvassāpēm

Ci gun prakse ir izmantota gadsimtiem ilgi, lai atvieglotu plašu un daudzveidīgu veselības kaišu klāstu, no kurām viena ir galvassāpes. Vairumā gadījumu nav viens vienkāršs galvassāpju cēlonis; tās var izraisīt virkne ar problēmām visā ķermenī. 

Tā kā Ci gun virza enerģijas plūsmu visā ķermeņa sistēmā, galvassāpju intensitātes mazināšana var būt dabisks gala rezultāts, atgriežoties līdzsvaram. Ja galvassāpju iemesls ir emocionālā spriedze, muskuļu saspringums sprandā pēc pavadītajām stundām pie datora, tad Ci gun ir viens no ceļiem, lai tās mazinātu vai novērstu.

Dalība nodarbībās neprasa iepriekšēju sagatavotību. Nodarbības mērķis ir garīga un fiziska līdzsvara gūšana. Stājas izkopšana, mierīga elpošana ir ceļš, kurš ved uz šo līdzsvaru. Vingrojumu kompleksi ir izpildāmi gan grupas nodarbībās, gan  individuāli. Jebkuri panākumi ir regulāra darba rezultāts. Ir nepieciešams pamēģināt, lai saprastu, vai tas palīdz. Neatsverama ir citu dalībnieku gūtā pieredze un viņu vēstījums.

Ci gun nodarbības vada: 

skolotājs, ārsts dr. Edmunds Jansons 

     Pierakstīties vizītei     

Joga 

Joga var nodrošināt ne tikai fizisko sagatavotību, bet arī var radīt mieru gan prātam, gan ķermenim, kā arī palīdzēt ar dažādām veselības kaitēm, piemēram, trauksmes lēkmēm, depresiju un sāpēm, tai skaitā galvassāpēm. Lai gan vēl aiz vien precīzi nav noskaidrota likumsakarība starp jogu un galvassāpēm, taču tiek uzskatīts, ka liela nozīme varētu būt parasimpātiskai nervu sistēmai (PNS). Jogas laikā PNS var palēnināt sirdsdarbības ātrumu un pazemināt spiedienu, kas ļauj ķermenim atgūties pēc sāpēm, ko izraisa tādas spēcīgas galvassāpes kā migrēna. Joga galvassapju arstesanai. Migrenascentrs.lv

Jogas ietekme uz galvassāpju ārstēšanu

Jogas asanas un elpošanas vingrinājumi (pranayama) nebūtu jāuztver kā ātrs veids, lai atbrīvotos no galvassāpēm vai alternatīva medikamentozai ārstēšanai, bet gan kā noderīgs palīginstruments. Jāsaprot, ka jebkura terapija ir laikietilpīgs process. Solījumi sasniegt tūlītēju rezultātu lielākoties ir maldīgi un vērsti uz simptomu mazināšanu nevis galvassāpju cēloņu noteikšanu un likvidāciju. 

Jogas asanas un elpošanas vingrinājumi, kuri palīdz galvassāpju mazināšanai un prevencijai, lielākoties ir tās ķermeņa pozas, kas vērstas uz muskuļu relaksāciju un atjaunošanos (restorative yoga). Jogas prakses labvēlīgā ietekme hronisku galvassāpju gadījumos ietver psiholoģiskas izmaiņas attieksmē pret sāpju pieredzi, izmaiņas uzvedības modelī (biheiviorālās izmaiņas), kā arī prasmi pārvaldīt emocijas. Šīs izmaiņas iespējams sasniegt ar regulāru, ilgstošu praksi, t.i. iekļaujot jogas asanas savā ikdienas režīmā. 

Izstrādājot individuālu programmu, tiek ņemti vērā tādi faktori kā ārstu diagnostiskie slēdzieni, paša cilvēka novērojumi un secinājumi par dienas režīmu, uzturu, fiziskajām aktivitātēm un to saistību ar galvassāpēm. Svarīgi ir izprast katras asanas un elpošanas vingrinājuma nozīmi un iedarbību. 

Jo vairāk cilvēks zina par savu ķermeni, tā uzbūvi, funkcionēšanas īpašībām un īpatnībām, jo vairāk cilvēka rīcībā ir dažādu (vienam otru neizslēdzošu, bet papildinošu) instrumentu darbam ar sevi un savas dzīves kvalitātes uzlabošanai.  



 .